Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 18 záznamů.  1 - 10další  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.00 vteřin. 
Analýza podmínek kabotáže v silniční nákladní dopravě ve vybraném státě EU
Večeřa, Petr ; Kudláček, Jaroslav (oponent) ; Libertín, Josef (vedoucí práce)
Předkládaná práce popisuje úpravu podmínek pro výkon kabotáže v silniční nákladní dopravě, a to v zohlednění současného i minulého vývoje na úrovni EU i dopravní politice EU zakotvené v primárním právu. Současné změny na poli právní úpravy kabotáže jsou dobrým předpokladem pro další rozvoj těchto přeprav. Problematika provádění kabotáže se tak rozpadá do tří problémových okruhů, kdy jeden představuje samotná unijní unifikovaná úprava kabotáže a přesně stanovené podmínky pro její provádění, druhý obsahuje otázky společné pro celé území EU, jako je například úprava placení DPH, přístup na trh nebo technické podmínky provozu vozidel, a třetí okruh zahrnuje úpravy, které jsou v každém státě EU odlišné, jako jsou například mýtné systémy. Provádění kabotážních přeprav je tak třeba uzpůsobit všem těmto podmínkám, což má přímý vliv i na ekonomické pozadí poskytované služby.
Odpovědnost dopravce v mezinárodní přepravě zboží
Machej, Jan ; Pauknerová, Monika (vedoucí práce) ; Brodec, Jan (oponent)
Tato práce měla za úkol analyzovat a porovnat institut odpovědnosti dopravce v mezinárodní přepravě zboží. Práce je rozdělena do sedmi částí, ve kterých nabízí přehled o odpovědnosti dopravce v jednotlivých druzích přepravy. První část vymezuje pojem přepravní smlouvy podle občanského zákoníku, strany této smlouvy, jakož i jiné smluvní typy jejichž účelem je přeprava věci. Dále je v ní rozebrán pojem odpovědnosti a nastíněn rozdíl mezi subjektivní a objektivní odpovědností. V poslední podkapitole první části je vymezen pojem přeprava. Druhá část se věnuje právní úpravě smlouvy o mezinárodní přepravě zboží a uvádí rozdíly mezi přímou a kolizní metodu. Zbývající části se zabývají odpovědností dopravce podle mezinárodních smluv týkajících se jednotlivých druhů přepravy, a sice silniční přepravy, železniční přepravy, letecké přepravy, námořní přepravy a vnitrozemské vodní přepravy. Větší pozornost je věnována třetí část, která se zabývá odpovědností dopravce v mezinárodní silniční nákladní přepravě. Důraz na tuto část je kladen hlavně proto, že mezinárodní silniční nákladní přeprava představuje z pohledu České republiky nejčastější druh přepravy. Mezinárodní silniční nákladní přeprava je už šedesát let upravena Úmluvou CMR, která zatím zaznamenala jenom dvě změny. Tento druh přepravy lze tedy hodnotit...
Aktuální otázky regulace mezinárodní přepravy
Sedláček, Vojtěch ; Pauknerová, Monika (vedoucí práce) ; Růžička, Květoslav (oponent)
Aktuální otázky regulace mezinárodní přepravy Abstrakt Tématem této práce jsou aktuální otázky regulace mezinárodní přepravy se zřetelem na přepravu leteckou, jejíž právní úprava je vzhledem k přeshraničnímu charakteru především mezinárodněprávní a unijní. Práce je systematicky rozdělena do 5 částí. Úvodní část se věnuje dopravě a letecké přepravě v obecné rovině. Přináší definici základních pojmů, s kterými se v následujících částech pracuje, stručný historický nástin a také aktuální problémy a výzvy v této oblasti, čímž uvádí čtenáře do problematiky letecké přepravy. Stranou nezůstávají ani mezinárodní organizace v letecké přepravě, jež jsou zmocněny k vydávání právních aktů a které v nedávné době prošly rozsáhlými změnami. Druhá část je věnována právní úpravě a to především na mezinárodní a unijní úrovni. Výklad je poskytnut i české právní úpravě, která však z důvodu mezinárodní povahy a unifikace letecké přepravy plní spíše doplňkovou roli. Následující dvě části jsou dle povahy přepravy rozděleny na úpravu přepravy nákladní a osobní a zaměřují se především na odpovědnost leteckého dopravce. Čtvrtá část si zároveň klade za cíl informovat čtenáře o právech cestujících vyplývajících z právní úpravy letecké přepravy ať už na mezinárodní, nebo unijní úrovni. V rámci obou těchto částí autor nezůstává pouze u...
Specifika mezinárodní silniční přepravy odpadů
ŠOPOROVÁ, Iveta
Nárůst produkce odpadu je v posledních letech dramatický, a to z důvodu vytvoření nových odvětví podnikání a také navyšování lidského standartu. Odpad byl vytvářen, je a také v budoucnu určitě bude. Proto je nutností začít vytvářet takové technologie, které budou schopny vyprodukovaný odpad, co nejvíce recyklovat a znovu využívat. Evropská unie už se problematikou odpadů zabývá a vytváří legislativu, kterou usměrňuje produkci a nakládání s odpady. Některé podniky anebo i celé státy Evropské unie nemají technologie pro likvidaci vyprodukovaného odpadu, a proto je nutné tento odpad přepravovat do jiných států anebo jenom do jiných provozoven pro likvidaci. Silniční nákladní doprava je již několik let nejvyužívanějším dopravním oborem ve světě. Tato skutečnost je zapříčiněna nejen svou rychlostí přepravy nákladů, ale i svou flexibilitou, dostupností a možností dostat se až na potřebné místo vykládky. Proto často dochází k přepravě odpadů pomocí silničních nákladních vozidel.
Odpovědnost dopravce v mezinárodní přepravě zboží
Machej, Jan ; Pauknerová, Monika (vedoucí práce) ; Brodec, Jan (oponent)
Tato práce měla za úkol analyzovat a porovnat institut odpovědnosti dopravce v mezinárodní přepravě zboží. Práce je rozdělena do sedmi částí, ve kterých nabízí přehled o odpovědnosti dopravce v jednotlivých druzích přepravy. První část vymezuje pojem přepravní smlouvy podle občanského zákoníku, strany této smlouvy, jakož i jiné smluvní typy jejichž účelem je přeprava věci. Dále je v ní rozebrán pojem odpovědnosti a nastíněn rozdíl mezi subjektivní a objektivní odpovědností. V poslední podkapitole první části je vymezen pojem přeprava. Druhá část se věnuje právní úpravě smlouvy o mezinárodní přepravě zboží a uvádí rozdíly mezi přímou a kolizní metodu. Zbývající části se zabývají odpovědností dopravce podle mezinárodních smluv týkajících se jednotlivých druhů přepravy, a sice silniční přepravy, železniční přepravy, letecké přepravy, námořní přepravy a vnitrozemské vodní přepravy. Větší pozornost je věnována třetí část, která se zabývá odpovědností dopravce v mezinárodní silniční nákladní přepravě. Důraz na tuto část je kladen hlavně proto, že mezinárodní silniční nákladní přeprava představuje z pohledu České republiky nejčastější druh přepravy. Mezinárodní silniční nákladní přeprava je už šedesát let upravena Úmluvou CMR, která zatím zaznamenala jenom dvě změny. Tento druh přepravy lze tedy hodnotit...
Analýza podmínek kabotáže v silniční nákladní dopravě ve vybraném státě EU
Večeřa, Petr ; Kudláček, Jaroslav (oponent) ; Libertín, Josef (vedoucí práce)
Předkládaná práce popisuje úpravu podmínek pro výkon kabotáže v silniční nákladní dopravě, a to v zohlednění současného i minulého vývoje na úrovni EU i dopravní politice EU zakotvené v primárním právu. Současné změny na poli právní úpravy kabotáže jsou dobrým předpokladem pro další rozvoj těchto přeprav. Problematika provádění kabotáže se tak rozpadá do tří problémových okruhů, kdy jeden představuje samotná unijní unifikovaná úprava kabotáže a přesně stanovené podmínky pro její provádění, druhý obsahuje otázky společné pro celé území EU, jako je například úprava placení DPH, přístup na trh nebo technické podmínky provozu vozidel, a třetí okruh zahrnuje úpravy, které jsou v každém státě EU odlišné, jako jsou například mýtné systémy. Provádění kabotážních přeprav je tak třeba uzpůsobit všem těmto podmínkám, což má přímý vliv i na ekonomické pozadí poskytované služby.
Mezinárodní přeprava uměleckých předmětů
Kucerova, Anastasiia ; Novák, Radek (vedoucí práce) ; Mervart, Michal (oponent)
Diplomová práce se zabývá mezinárodní přepravou uměleckých předmětů (tedy například obrazů, soch atp.). Cílem práce je rozebrat problematiku přepravy uměleckých děl jak na území České republiky, tak za jejími hranicemi, a to včetně formálních náležitostí, balení, legislativy, celních specifik a pojištění. V aplikační části se dostává k hlavnímu cíli, a to k analýze případové studie přepravy uměleckých děl na příkladu Galerie Rudolfinum včetně doporučení pro její zefektivnění. Následně jsou zhodnoceny slabé stránky oboru mezinárodní přeprava uměleckých děl a nastíněny možné trendy do budoucna.
Návrh systému mezikontinentálních přeprav nákladů ve vybrané společnosti
KOVÁŘOVÁ, Zuzana
Hlavním cílem bakalářské práce bylo navrhnout systém realizace mezikontinentálních přeprav nákladů pro vybrané komodity z hlavních destinací, s nimiž vstupuje vybraná společnost do obchodního styku. Ve výsledkové části jde o popis procesů jednoltivých druhů přeprav a následné porovnání z hlediska času a finanční náročnosti. Závěrem je vybrané společnosti navržena nejvýhodnější varianta pro jednotlivé destinace a pro vybrané komodity.
Nové trendy v mezinárodní přepravě
Urban, Robin ; Sato, Alexej (vedoucí práce) ; Jurek, Martin (oponent)
Cílem této bakalářské práce je analyzování a specifikace alternativních způsobů přepravy k námořní přepravě ve vztahu k Evropě a Asii. V úvodní kapitole jsou uvedeny ekonomické faktory, které celosvětově ovlivňují směr a objem přepravovaných nákladů. Klíčová část práce se zabývá identifikací silniční a železniční přepravních koridorů, které by měly odlehčit v současnosti přetížené námořní přepravě. V rámci této práce je představena i nová technologie SkySail, která byla vyvinuta pro lodě za účelem snížení nákladů spojených se spotřebou paliva a znečištěním ovzduší.
Vývoj dodacích parit v mezinárodním obchodě
Hradecká, Eliška ; Černohlávková, Eva (vedoucí práce) ; Chaloupka, Jiří (oponent)
Práce se zabývá vývojem dodacích parit v mezinárodním obchodě. Analyzuje souvislost vývoje mezinárodního obchodu a mezinárodně obchodní praxe s jednotlivými dodacími podmínkami. Práce se zabývá vývojem jednotlivých dodacích doložek amerických pravidel RAFTD, okrajově se zmiňuje o Všeobecných dodacích podmínkách RVHP a nejpodrobněji rozpracovává výkladová pravidla Incoterms.

Národní úložiště šedé literatury : Nalezeno 18 záznamů.   1 - 10další  přejít na záznam:
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.